۱۳۹۴ مرداد ۲۸, چهارشنبه

بیوگرافی: بانو "آوا پازوکی"



بانو "آوا پازوکی" در سال 1362 در خانواده ای منتسب به خاندان هنر موسیقی (دختر شورانگیز ظهیرالدینی و ابوالحسن پازوکی، نوه غلامحسین خان ظهیرالدینی و مهرانگیز رامشگر، نتیجه باقرخان رامشگر نوازنده بی بدیل کمانچه و از نوادگان آقاحسینقلی و علی اکبرخان فراهانی پدید آورنده ردیف در موسیقی ایرانی) در تهران چشم به جهان گشود. ابتدا نزد مادرش با موسیقی کودک و بعد با مبانی موسیقی و سپس با ساز پیانو، به صورت گام به گام آشنا شد و از سن 14 سالگی فراگیری تصنیف های قدیمی را شروع کرد و سپس ردیف های آوازی را نزد پدر و مادر خویش آموخت.
وی جهت آشنایی با ریتم مدت 4 یا 5 سال نزد استاد محمد اسماعیلی به نواختن تنبک پرداخت و بعدها به دلیل علاقمندی به سازهای مضرابی (همانند تار) از اساتیدی همچون استاد مجید درخشانی، استاد کیوان ساکت و استاد بهروز همتی بهره مند شد.

او پس از ورود به دانشگاه، تحصیلات خود را در رشته موسیقی ادامه داد و در زمینه آواز از اساتیدی همچون خانم فاطمه واعظی (پریسا) و نصراله ناصح پور، بهره بسیار برد. از سال 1380 به صورت جدی همکاری خود را با ارکستر جوانان وزیری به رهبری استاد کیوان ساکت و سپس با ارکستر بانوان ایران به رهبری سرکار خانم بهناز ذاکری شروع کرده و به اجرای بیش از 35 کنسرت در تالار وحدت و رودکی و فرهنگسرای تهران و شهرهای بزرگ ایران پرداخت و بنا به دعوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل سالن اجلاس کنفرانس اسلامی به مناسبت روز زن و نقش زن در تمدن جهان با حضور بانوانی از سراسر گیتی با همکاری ارکستر بانوان، کنسرتی اجرا نمود.

وی در اردیبهشت ماه 1389 ارکستر بانوانی به نام "آوای شورانگیز" را به سرپرستی خودش تشکیل داد و اولین اجرا با این ارکستر در 1389/4/29 در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه آمد.

آوا پازوکی هم اکنون به تدریس ردیف های آوازی و تصانیف قدیم ایرانی به هنر جویان و دانشجویان این رشته مشغول می باشد.






کانال های ما:







وبلاگ شخصی آرتا رحیمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر